teahgemm.blogspot.com

if you are not enjoy with what you have, how can you be happy with more....??

Friday, January 13, 2012

2012 means…ke-5 sudahh….. : )

Makan tidur, pergi kelas, balik rumah, pergi kelas, balik kampung, pergi dating, bla la bla and bla ehh dah 2012 ekk…???ehh jap part balik kampung tuhh untuk sharul jela coz aku nihh memang muka balik rumah tiap minggu…sampai pak guard dah malas nak bising aku tak tulis nama pasal memang muka aku jek yang keluar masuk pagar maktab uhh…hihihihi…!

Aku bukan nak cerciter pasal 2012 nihh nak kiamat…bukan kuasa kita manusia boleh tahu bila nak kiamat kan…Cuma orang putih uhh yang berlagak konon tahu serba-serbi lah hal dunia nihh hancur 2012…alhamdulilah kita masih sempat lagi nak bertaubat selagi matahari tak terbit daripada barat lagi 2012 ni…so baiki lah apa saja yang nak dibaiki ekk tahun baru ni…apa punya sengal lah aku dah 13 hb baru nak wish happy new year ke…suka hati aku lah kan…blog aku…huhuhuhu

Ni apa ke jadah 2012 ke-5 sudahh2 ni…hahaha itu lah yang sebenor-sebenornye saja jek nak share happiness yang relationship wes go on tahun ke faif sudah ni…alhamdulilah syukurr-syukurrrr….!tapi dah boleh ke syukurr sekarang…??belum lagi dikk…!lagi satu, dua, tiga, empat tahun lagi aku habis belajar nihh…pengarah pulak dah awal-awal warning tak bagi kahwin selagi tak graduate…!adusss gedebuk hambik kaw…!alah memang aku tak pernah terlintas@terfikir@ter’nak’, ehh ter’nak’ pulak gatal betul lah…hahaha…memang aku tak pernah terfikir pong nak kahwin masa belajar…hish tak nak aku...tokleh konsentret aku study tau dokk terfikir kat laki aku jekk…terpikir sebelum kahwin and selepas kahwin ni lain tau…hahaha…!macam tau-tau jek padahal engaged pong belum…hihihihi…memang betul lah…cita-cita aku ni kalau jadi isteri biar betul-betul isteri, takdanya nak dok jauh-jauh…kalau sebelum kahwin jauh-jauh tu tak kisah lah sangat…aku 25 nanti selamat lah jadi isteri orang…Insya-Allah…amin kan laa…hihihihi

Soo nak tempuh lagi 4tahun nihh memang teramat-amat seksa bagi aku…memang menakutkan betul…tapi bila aku teringat balik yang lan Kristal and isteri dah kawan daripada form 2 lagi baru lah aku rasa semangat  balik nak go on lagi bertahun-tahun…kalau dia boleh buat takkan aku tak boleh kot…tapi aku tau bukan senang diorang nak pertahankan bertahun-tahun-tahun relationship uhh…mesti banyak benda diorang dah lalui sama-sama…dah faham dah luar dalam masing-masing tu camne…kalau dah sayang, baik buruk mesti terima dengan seadanya…tu lah sebab bertahun-tahun pun diorang dapat bertahan…aku sendiri pun dah rasa macam-macam pengalaman sepanjang 4 tahun ni…bila difikir-fikir balik memang mengeluh jugak aku kadang-kadang…macam mana lah aku boleh bertahan and tempuh semua tu…ishh-ishh nak feeling2 pulak dahh….huhuhuhu

Okeh2 tak mo lah emo-emo pulak buat hilang mood tahun baru orang jek…yang penting apa, kerjasama…hehehe..yelah betullah kerjasama masing-masing kenalah ada effort nak jaga relation kan…tapi dialah yang banyak effort nak tahan dengan perangai temper aku ni…aku ni panas baran, tau nak marah je…bukan kata silap sikit, orang takda buat silap pun aku nak marah-marah…haii lah…bayangkan lah dia cuma tertinggal ousing phone yang aku pesan aku dah tak nak bercakap dengan dia…childish…!memang childish gila…small matter je kan tertinggal ousing handphone…padahal esok dah jumpa lagi boleh je bawak esok…kesian aku tengok muka dia dok terkulat-kulat tak tau apa salah dia tiba-tiba aku tak layan dia bercakap…aku rasa orang yang tengok kitorang masa tu memang ingat dia nak pujuk aku jangan clash,padahal terlupa bawak barang jek…!habis dia beriyer-iyer bercakap dengan aku, aku buat macam termenung sorang-sorang aje…haa macam tu lah tahap gabann temper aku ni…sabar jelah dulu yer tuan anuar…tengah dalam proses install antivirus temper ni…hihiihi…!

Haa so apa agaknya azam aku 2012 ni ekk…ahahh…!tahun 2012 nih aku start pakai braces…tapi belum pakai lagi lah…1 hb 2 nanti…makan tahun jugak aku ambik feel nak pasang braces nihh…first pasal duit…ada pulak braces 3,4 ratus kan…makan ribu jugak dikk…!so setelah bertafakur 16 purnama barulah aku berani ambik keputusan nak pakai braces…memang habis lah saving aku pakai braces ni…4ribu siot…!haiii lah…takpe berpantang ajal sebelum maut…tak payah susah-susah fikir, tak ada apa kaitan pun…hahahaha…paling mengerikan + mengilukan, 4 batang gigi cabut woii…memang giloo…!haish macam dah terasa-rasa kebas gusi aku nihh, punyalah takut nak tumbang 4 batang gigi…haii lah…nak cantik punya pasal kan…suffer lah sikit…baru namanya sacrifice…nanti lah lepas jek siap pasang braces nanti aku publish lah kat blog…tu pong kalau tahap keseganan uhh 0…huhuhuhu…si sharul pulak memang kerja gelakkan aku jek…lagi-lagi lepas pakai braces nanti, memang jadi bahan jelah aku…belum pakai lagi pun dah digelakkan…lagi lepas pakai nanti kan…sabar-sabar…!ehh pakai braces pun kira azam ke…?hehehe…bantai lah dah memang itu azam aku daripada zaman sekolah lagi…so kira halal lah tu kan…halal pulak dah…!suka hati lahh…blog aku…hehehe

So tunggulah kemunculan ‘gigi-gigi besi’ku 2hb nanti selewat-lewatnya…if ade beran lah.…hihihihi…!

SELAMAT TAHUN 2012 a.k.a TAHUN KE-5...! wee~~~~~~ : )

2 comments:

  1. hahh x lame la awak...dlm 5 or 6 taun lg jek..
    lpas t kte da dpat hdup sme2 la..hehehe huhh best t...mkan tdo smua ad yg tman...x sbar tau nk tnggu mse t... :)

    ReplyDelete
  2. hishh kok ye pong xayah lah mention kat sni...gile segan... (ayat wt owg ase nk lempang)
    hehehe : )
    (teah gemm)

    ReplyDelete