teahgemm.blogspot.com

if you are not enjoy with what you have, how can you be happy with more....??

Thursday, January 26, 2012

memang sampai ni . .

Haa hari ini baru aku rasa nak cakap sikit pulak . . (kalau sikit lah) . . huhuhu . . tak de laa cuma tetibe rasa nak bagitau apa yang aku paham kat sesebuah lagu tu . . sekarang ni pun memang macam2 lagu yang ada kat Malaysia ni . . bukan takat part Malaysia jek, indon, k-pop lah haii lahh . . macam2 lagi lah . . lagu yang aku paham arini lagu KRU, Sampai . .
 
Memang dah lama dah pun lagu ni . . takdelah lama sangat . . tapi makan tahun jugak lah . . duluu-dolu kala aku feveret sangat lagu ni . . sebab lirik dia pehh menusuk qolbu seyhh . . korang cekidaud lah sendirik ekk . . 
 

Sayang..
Apa yang ku katakan
Apa yang ku rasakan
Belum pernah dialami
Demimu segala ku kurniakan
Susah ku senangkan
Apa sahaja dipenuhi
Di hati
Dan masih lagi engkau bertanya
Sejauh manakah cinta
Penjelasan ku sebenar-benarnya;
Sampai, tubuh tak bernyawa
Sampai, ku ke pangkuannya
Biar jasad tak dilihat zahir
Cintaku kan tetapkan hadir
Andai dikurnia syurga
kan ku tunggu di luarnya
jika ditanya mengapa?
Jawapan ku menunggu..
Kau SAMPAI dahulu..
Mudahnya sekadar bermadah
Hingga kau meragui
Keikhlasan sanubari
Sedangkan racun pun kan ku telan
Andai kau menyatakan ia madu kepadaku
Oh sungguh..
Dan masih lagi kau bertanya
Sedalam manakah cinta?
Lafaz ikrarku buat selamanya...
Katakan sayang..
bagaimanakah harus ku hidup.. tanpa dirimu
Sedangkan separuhnya di jiwaku,
bersamamu...
Ohh...
Kau sampai padaku..
 
Kann .  betul tak aku kata lirik dia pehh makan dalam seyh . . kaum2 pompuan especially memang lentok gilaa larr kalau balak / bf / pakwe / kekasih gelap oppss / husband , dia nyanyi lagu ni kat  kaum yang bernama Hawa ni kan . . senang no nak ayat ekk pompuan ni . . aku pun kalau shahrul nyanyi lagu ni kat aku , memang cair tahap aiskrim lah aku . . tapi kalau dulu lah dia nyanyi lagu ni cair lah jugak . . sekarang apa rasa pun takde kot kalo dia nyanyi lagu ni . . . sebab . . dia yang nyanyi lagu ni , bukan yusry . . abis sume ke laut . . bila nya nak feel . . hahaha
 
Hmm bila aku dah dengar banayk kali dengar lagu ni , pasai pa yang pompuan suka sangat bila dengar lagu Sampai ni . . ? betul2 sampai mesej yusry kat lagu ni . . hehehe . . pada pendapat aku laa , sebab yusry bawak lagu ni feel gilerr . . cam betul jek sayang gitu sekali kat awex / gf / coming LISA . . ! hehehehe . . so pompuan feel dengar lagu ni sebab yusry bawak memang best . . ! : )
Lirik yang aku paling tak boleh blaa . . . :

Andai dikurnia syurga
kan ku tunggu di luarnya
jika ditanya mengapa?
Jawapan ku menunggu..
Kau SAMPAI dahulu..

: : aduhh . . hyperbole gilerr kan . . kalo betul lah cinta dunia ni sampai pintu syurga , AMIN . . ! yelah , seluruh umat islam tau kat alam akhirat nanti kita tak kenal saudara / mak bapak / isteri / anak . sibuk takut dengan dosa masing2 je . . walaupun dah dapat result masuk syurga , kita tetap tak ingat kat siapa2 lagi , WALLAHUALAM . . jadi bila lirik lagu ni camni , memang nampak sangat lah betapa sayangnya teruna ni kat dara nya . .  wahh . . . ! tapi still ,  kalau pakwe / suami aku nyanyi lagu part ni kat aku , aku ketawakan aje . . dia ingat kat aku kat akhirat nanti . . ? tak adanya lah . . apa pun , ni cuma lagu je , terpulanglah kat penulis lirik nak buat hyperbole camne pun kan . . tapi of course lah semua suami isteri nak jodoh yang sama dunia akhirat . . amin . .
 
Lagu ni pasal lelaki yang sayang sangat kat awex / bini dia . . sampaikan dah tak tau nak cakap camne lagi tahap cintan dia kat awex dia tu . . eaa tak rimas ke awex dia . . ? hehehehe . . gurau je . . lagu ni mengingatkan aku kat 1 lagu ni , Berdua Bersatu . . tak caya ekk . . cer cekidaud sat . .
 
Jika denganmu salah
Ku tak mahu yang benar
Jika denganmu rebah biarlah kutercalar
Walau dilanda badai
Kusanggup kerna ku mampu
Kita berdua bersatu
Jika denganmu kabur
Kutak mahu yang jelas
Jika denganmu hanyut
Biarlah aku lemas
Walau dilanda ribut
Kusanggup kerna kumampu
Kita berdua bersatu
(sampai)
Sedangkan racun pun kan ku telan
Andai kau menyatakan ia madu kepadaku

 : : haa kan . . means kalau dengan awex dia on the dot to death pun takpe . . kelakar lah . . bangga giler pompuan uhh kan . . hehehehe . . tapi pada aku ,  guy camni menakutkan lahh . . sebab kalau awex dia curang , boleh bawak bunuh diri . . sayang separuh mati . . gilerr. . haa nak share sikit , suicide ni tak boleh dibuat main2 sebab nanti kat akhirat berulang2 dia akan buat camne cara dia bunuh diri 2 . . contoh kalau bunuh diri terjun bangunan , kat akhirat nanti dia akan terjun bangunan and naik bengunan and terjun lagi and akan buat camtu sampai bila2 , panjat bangunan , terjun . . nauzubillahiminzalik . . !
Ni pulak lagu brutal gila . . tengok sendiri ekk . . 

 
Di suruh diri aku berdiri
Disuruh duduk aku pun duduk
Setia tunduk pada arah telunjuk
Itu aku
Kerana cinta aku menghamba
Mengejar hasrat hatimu damba
Arahkan saja mengikut kehendakmu
Itu kamu
Hingga

Mata tak terpejam mencari apa yang kau mahu
Tapi mulut ku berdiam tak mahu bergaduh
Baik telinga dengar saja semua perintah ku junjung
Biar hati calar-balar tetap bersabar
Ganasnya cintamu
Ganasnya cintamu
Kau mahu itu aku begitu
Kau mahu ini ku pun begini
Jangan melawan nanti hukumannya bermuncung
Itu aku
Kerana cinta aku menghamba
Mengejar hasrat hatimu damba
Arahkan saja mengikut kehendakmu
Itu kamu
Hingga
Selalu sungguh hatiku mengeluh
Entah kenapa masih setia
Tragis oh tragis bertemankan sadis
Mungkin kerana sayang ku tidak menentang
Gelengan pun dah menjadi angguk
Tragis oh tragis bertemankan sadis

Huyoo brutal gilerr awex dia . . ni tahap pet balak dia . . sayang awex sampai nak cakap tak nak pun jadi nak . . kesian larr . . memang kreatif lah KRU ni buat lirik . . memang pelik and pelbagai . . kita bebas dalam berkarya kan . . makin pelik lirik 2 makin banyak followers . . aku masuk tahap ni ke . . tak lah . . tapi dalam hati aku paling dalamm . . teringin seyh laki sayangkan aku cam lagu sampai 2 . . sweet gila . . ade ker teah . . ? entahh laarr . .  huhuhuu

No comments:

Post a Comment