teahgemm.blogspot.com

if you are not enjoy with what you have, how can you be happy with more....??

Monday, February 25, 2013

nikmatnye tidoo....! (-_-)

Assalamualaikum w.b.t...

orang selalu kata bagusnya kalau tak tido siang...sebab tido siang tu tak bagus...melainkan tido SEKEJAP sementara tunggu waktu Zohor sebab tu sunnah nabi...

tapi sebab kelas banyak rongak, so selain tido memang takde ape keje nak wat kat bilik...tu lah jadi masalah kat orang yang tak boleh tido siang...AKU!!!! :(

best jek tengok member-member time takde kelas or cancel kelas, tido ngan amannya kat bilik...aku nihh dok tecongok kat bilik berjam-jam...! pulak tu jenis tak tahan ngadap laptop lebih daripada 2 episod...so pas tutup laptop, aku tengok kipas, kipas tengok aku balik...

HAHAHAHAHA!

sampai je Zohor bangun semayang and dok tecongok balik kat katil (kalau takde kelas petang)...kalau gi lepak bilik member pun bape minit jek dorang leh berbual, selebihnya kena ngadap dorang tido jugak so daripada menyemak dok menyemak kat katil owang baik dok bilik sendiri...dah lah tak tido pastu temenung kat katil owang, tak cam panas plak owner katil tu an...hohoho

sebab masalah ni jugak aku ni liat nak stay hostel ari minggu...madah ade peluang memang balik umah lah...member-member sume stay ostel kebanyakannya leh bangun atas pukul 12...yang bantai tido sampai petang pun ade...gilerr!tu budak laki lah...(TERMASUK BALAK AKU MASA DIA KAT UITM)...giler...kang tido terus tak bangun2 baru tau...padan muka...hahahaha

salah satu sebabnya opkos lah nak jimat duit coz makan umah opkos memang free lah...hehehehe

penah masa foundation taun 2010 stay hostel ari ahad sebab sabtu ade aktiviti...and sumpah bosan nak mati gile masa tu...pas semayang subuh takleh tido ag...terkebil-kebil mata ngadap siling and sakit ati je tengok rumet leh tido ngan tenangnya siap leh ngorok ag...arhh nape gua takleh tido camtu kat ari2 emas camtu....!

sejak tuhh memang takdenye nak stay ostel ari minggu walaupun sabtu ade aktiviti...balik jugak sabtu...biz kat ostel leh mati gua sebab bosan yang amat...!

and sejak tu jugak kena pekakkan telinga bile member-member dok nganjing sebab selalu nak balik rumah...bialah dorang nak cakap ape pun asalkan aku tak guna kete dorang balik rumah sudah...mulut orang mana kita boleh tutup kan...tapi telinga sendiri opkos boleh tutup...

HAHAHAHA!

tak penah ambik ati ape orang nak cakap pasal aku asalkan jangan sampai jatuhkan air muka sudah...ala orang gurau-gurau rilek-rilek suda...takyah nak emo sangat...hehehehe

masa Bina Insan Guru semester 1 tahun lepas pas 3 malam tido 3 jam je...and 1 malam tak tido sebab tolong kumpulan buat rakit...

keluar masuk laut...daki gunung...memang zero abis energy masa tu...

aku tetap balik umah ari sabtu...hahahaha

budak-budak lain....??dengan bangganya ari ahad update status baru bangun kol 4 petang ari ahad...uhh GILO tido malam bangun petang sok....??

AKU...??bangun pukul 8 pagi ahad tuhh....

so memang terbukti lah memang ada masalah susah tido...walaupun badan penat nak mati masa 2...

HAHAHAHAHA...
  
tapi ajaibnya arni leh tido tadi daripada pukul 11 sampai 2...!hooo rekod...!

HAHAHAHAHA

memang nikmat gila bila dapat tido masa takde kelas...so nikmat nilah yang member-member aku rasa...best gile...!hehehe

dah terbangun pukul 2 ingat nak sambung tido lagi tapi huhhh dah terkebil2 balik mata...!

takpelah at least dapat jugak merasa nikmat tido siang kat ostel...kat umah pun camtu 1 family dok tido pas zohor sampai asar, aku kat atas katil pusing kanan kiri dekat 100x ade jugak sebab nak dapat mood tido tapi cam bese lah memang tak dapat tidonye...tengok-tengok jam dah pukul 5...hahahahaha

padahal badan penat nak mati pun masih tak dapat tido...nak kata amnesia tak jugak sebab tak penah agi tak boleh tido malam...cuma time mlam raya je tak tido malam sebab masak...kalu tido pun dapat 2,3 jam je...tu pun tak lena excited punya pasal...cuma masalah susah nak tido malam...selalu baring kat katil pukul 12 tapi mata boleh tido paling awal pun pukul 2 pagi...and yang paling peliknya dapat bangun pukul 6.30 pastu tak rasa ngantuk lagi pastu...cam dapat cukup tido je malam...hohoho

sampai arini masih susah nak lelap mata malam...paling sekejap pun dah sejam baru dapat tido...

yang paling tak tahan si shahrul lah selalu kena marah sebab tetido masa mesej malam...padahal penyakit aku sendiri susah tido lagi nak salahkan orang yang normal...kesian dia...sabar je eh...

hehehehehe

memang tak lupa tarikh 25/2/2013...BESTNYA TIDO SIANG....!

=D

:: teahgemm.blogspot.com

2 comments:

  1. haha rupenya syg pon da tau eh yang syg sedang menghidap pnyakit susah tdo...hehe xpe la susah tdo pon okey jgak sb nti ad yg jage sye ngah tdokn..haha brulah rase selamat tdo membute..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 lah xtau lah acane nak jdi snang tido cam owg lain...
      eaa ade plak...
      bkn ptotnye laki yg jage pmpuan tido ke...
      hehehe

      Delete