teahgemm.blogspot.com

if you are not enjoy with what you have, how can you be happy with more....??

Tuesday, August 14, 2012

F.R.I.E.N.D.S...!!and THE ONLY ONE...

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera & salam 1Malaysia...

kawan...?

perempuan yang namanya teah gemm takde ramai kawan...

cam tajuk headline front page paper je...? hahaha... artis plak aku... huhuhuhu

tak pelik...?pelik...?tak payah lah nak pelik sangat...aku takde ramai kawan sebab apa eh...sebab aku sombong...?sebab aku poyo...?sebab aku berlagak...?sebab aku tak pandai carik kawan...?ke sebab aku paranoid...?

mungkin kot...terpulang...ade aku kisah...?

aku tak kisah lah apa pun orang nak kata pasal aku...apa pun orang nak analisis pasal aku...aku tak ambik port pun...

aku admit bukan lah aku takde kawan langsung...ada memang ada...tapi aku takde kawan baik...nak lagi best aku lagi suka duduk sorang2 daripada ada orang lain...ayat cam sombong kan...?

agak arr...hahahaha

tak lah sangat kot...emm mungkin sebab aku ni tak pandai nak cakap banyak topik ngan orang...aku tak tahu nak bual pasal apa...politik...?drama melayu...?korean drama...?k-pop...?

nak cakap pasal apa ni...?ahh....!

itu lah aku, teah gemm...

tapi bukan ngan semua orang aku shyNEE2  gitu...ada 1 special person yg aku boleh luahkan apa pun kat dia...dialah kawan terbaik, kawan menangis, kawan masa suka, kawan masa stress, kawan masa geram, kawan masa aku rasa nak maki orang...simply says aku tak de rasa malu apa pun nak cakap semua benda n topik kat dia...even aku penah maki dia sampai nak terkeluar anak tekak aku + menangis...

semua aku muntahkan kat dia...
kalau lah takda dia, aku rasa boleh jadi gunung berapi tak aktif aku...sekali meledak berdozen umat boleh mampus...! hahahaha

tapi siapa the special one uhh...?
mak...?kakak...?abang...?
roommate aku...?

NOPE...!!semua salah...
span a.k.a sinki aku tu tuan aku lah...shahrul anuar...huhuhuhu

agak pelik kan family aku langsung takde dalam list...tapi aku ada sebab-sebab aku sendiri kenapa aku tak libatkan family dalam masalah-masalah aku...


  1. aku tak suka family tahu yang aku lemah (menangis bila ada masalah)
  2. tak nak kusutkan lagi otak mak, abah, kakak, abang ngan masalah aku sebab masalah dorang pun tak setel2 lagi
  3. tak suka bila family masih anggap aku adik yang perlu dibagi perhatian lebih sebab selalu mengadu masalah kat dorang
  4. aku nak dorang anggap teah sentiasa okey...!tak payah risau pasal teah...!
aku tau sebagai manusia normal aku kena berkawan...sebagai manusia normal aku kena carik kawan...mungkin kawan takkan datang kat aku sebab aku pendiam...then takpe aku yang kena carik dorang...manusia takkan boleh hidup sorang-sorang tanpa bantuan kawan...sebab keluarga aku takde kat maktab...kat maktab kawan-kawan aku lah keluarga aku...aku tahu aku tak boleh individualistik lagi...macam budak kecik kot aku ni...?

agak arr...walaupun sharul tak pernah cakap camtu...tapi aku sedar diri...huhuhu


then langkah2 mencari kawan pun bermula...azam doee...hehehehe...(rewind balik masa degree sem 1, mei 2012)


  1. dapat pindah blok n bilik, aku kena rajin lepak ngan classmates aku...kat bilik dorang or dorang lepak bilik aku sebab 12 classmates girls termasuk aku kat blok 03...opss bukan TESL 4 je...semua orang dialu-alukan sangat lepak bilik aku... :)
  2. kena maniskan muka bila bertembung ngan semua bebudak melayu...kalau dah berjaya, cuba ngan non-malay plak...
  3. rajinkan tangan ketuk bilik member or jerit nama dorang bila lalu depan bilik classmates...
  4. ringankan kaki ke masjid sebab maktab bukan ada student TESL je kan...lagipun siapa lagi yang kena imarahkan masjid kalau tak orang islam kan...ye dak...?
  5. ringankan kaki cakap ya bila kawan kelas ajak outing...tak pun offer diri sendiri nak ikut dorang...hahahaha kesian aku kan...tapi aku yang cari member so apa salahnya kan..
5 cara yang aku rasa cukup dulu untuk aku mengumpul kawan-kawan untuk me'normal'kan diri aku...hahahaha...buat masa ni aku berjaya lah buat semua benda di atas nih...huhuhu

hasilnya...??
POSITIF...!

walaupun dah masuk 5semester aku dengan classmates tapi baru semester ni aku rasa aku ada kawan...bukan maksud aku sebelum ni takde orang nak berkawan dengan aku...tapi aku yang tak reti nak ber'kawan' dalam istilah yang sebetul-betulnya...tapi sebenarnya teah gemm okey...!teah gemm tak sombong kalau orang betul-betul kenal...

drama korea worlds within ada satu ayat yang aku suka...aku siap translate lah eh...kita kena bocorkan semua rahsia kalau nak ada banyak kawan...means kita kena kongsi semua rahsia dengan kawan kalau nak ada kawan rapat...

aar mungkin sebab tu ke aku tak banyak kawan...?sebab aku banyak sangat rahsia...?yup memang aku tak penah share apa2 pun masalah aku ngan kawan...aku tak nak dorang kata aku ni entah pape tetibe nak bagitau masalah kat dorang...lagipun aku tak suka orang tahu aku ada masalah...

what...?big no...!!aku dah buktikan pe...tak perlu reveal semua rahsia kat member semata-mata nak rapat dengan dia...aku tahu walaupun aku sekarang dah bertambah kawan tapi still aku tak rapat ngan dorang...

shahrul tadi bagitau boleh berkawan tapi jangan mengharap kat kawan sangat...kawan biasa-biasa aje...okey aku cuba ikut nasihat dia...dia kata dia ada sebabnya...aku pun tak boleh lah nak publish semua dalam blog ni kan...antara aku n dia...

tapi aku cuma makhluk Allah yang banyak kekurangan...aku cuba perbaiki diri aku selagi aku mampu...


berbalik kat persoalan kenapa shahrul anuar pilihan destinasi aku campak semua emosi aku...?
kan dia lelaki...?aku perempuan...?

entah...aku pun tak tahu kenapa...aku rasa selesa bercakap dengan dia walau ngan apa keadaan sekalipun...aku tak kisah dia nampak air mata aku...dia nampak muka hodoh aku bila nangis...dia nampak muka hulk hijau aku bila aku marah...dia nampak bahu aku terangkat-angak2 tahan nangis...dia tak kisah aku pukul2 badan dia bila aku geram...dia dah biasa aku jadi keras batu bila aku tak layan sepatah haram pun dia cakap...dia dah biasa cakap sorang-sorang bila aku rasa aku malas nak layan dia...dia tak kisah kena semua tu ngan aku...

aku ni rude...?yup....!!

aku ni orangnya mulut agak celaka sikit...bila marah semua orang aku salahkan...semua orang...?betul ke...?

bila aku ngah marah, aku selalu salahkan shahrul je...hahahaha jahatnya aku...semua dia kena tak kisahlah pasal hal ape pun...tapi dia cam biasalah, telan jek semua macamlah aku bagi dia makan piza hudd nun...hahahahha...then jap agi bila aku rasa bersalah aku mintak maaf kat dia...then dia maafkan...hehehe...special thanks to u dear... :)

penah 1 malam aku jiwa kacau gilerr tahap gaban...pukul 1 pagi kot masa tu...macam biasalah lah orang pertama yang terlintas kat palotak aku ni si shahrul tu...aku pun call dia, dia angkat...aku paksa dia on skype n layan kepala serabut aku...

kesian dia.....truly sorry...nama awak satu2nya yang terlintas kat kepala saya...

aku tak tahulah sejauh mana dia boleh tahan ngan perangai aku...aku ni perempuan yang pelik...yang paling tepat awex yang pelik...selalu menyusahkan dia...yup aku mengaku...aku selalu rasa aku lah orang yang paling berharga dalam hidup dia...tapi betul ke dia rasa aku ni valuable...?perempuan yang selalu susahkan dia...agak-agak sampai bila dia akan anggap aku valuable...?

aku harap dia tau yang dia pun sangat berharga dalam hidup aku...

tapi apa yang aku boleh buat...that's real me, teah gemm...sebagai balasan, aku cuba terima dia seadanya  sama cam dia yang boleh telan apa je yang aku baling kat dia...

aku pun harap aku boleh jadi kawan terbaik pada dia...tempat dia boleh baling apa je...tempat dia boleh share ape je...

dia ngan aku jauh beza...dia ada banyak kawan baik yang boleh jadi mangkuk muntah dia bila dia ngah rasa paise...paise ngan aku... huhuhuhu

dia penyabar aku panas baran...dia jenis tak kisah tapi aku kisah...dia selalu jaga perasaan orang tapi aku jaga perasaan aku sendiri je...

TAPI...

dia tak pikir panjang sebelum buat apa pun keputusan tapi aku pikir panjang sebelum buat keputusan..huhuhu

tu lah manusia...ada sifat baik n buruknya... 

don't ever questions Allah's creation because there is something behind it...

lelaki dan perempuan saling melengkapi macam adanya rusuk Adam dalam badan Hawa...

but don't ever try to reach the limit...!after married okey...hahahaha

:)







2 comments:

  1. haahh syg ni pnye lah panjang taip word kat blog ni eh..hehehe but trme kasih sb hargai sye tau...hehehe spe lg nk hargai dady klu x awex sndrikn...n syg jgn isau dady fham da sngt syg ni mcm mne owangnye...n sowi la klu 2 3 hari ni dady ad tskitkn hati syg...dady jdi mcm ni sb tension kje la yang...harap syg faham n maafkn dady eh...syg awk..!! :)

    ReplyDelete
  2. wahh tp sye bkan thap blogger yg tegar lg tau...hehehe...ala kbetulan asa banyak pulak nak tulis kat blog sndri..membebel entah pape...alah takpe blog kite ni bukan banyak viewers pn yang...huhuhuhu

    tension keje xpe...jgn tension sbb sde keje...hehehehe
    takpe sye cube pham pakwe sye sebaiknye okey....luv ya.. :)
    'HARGAI APA YANG KITA ADA TANDA BERSYUKUR DENGAN ALLAH'

    ReplyDelete